FOOD & DRINK EXPO 2020

14.ULUSLARARASI GIDA VE İÇECEK FUARI
İNGİLTERE / BIRMINGHAM
30 MART- 01 NİSAN 2020

Gıda ürünlerinin nihai tüketiciye ulaşmasında ise süpermarket zincirleri, “convenience store” olarak tanımlanan süpermarketlerden daha küçük ve daha uzun süre açık kalan zincirler ile yerel marketler, gazete bayileri, manavlar gibi geleneksel küçük işletmeler rol almaktadır. Bakkal, toptan satış, gıda hizmeti, imalat ve özel perakende sektörlerinin doğru alıcıları ve karar vericileriyle yüz yüze görüşme fırsatı sunan Food&Drink Expo fuarı 20.000 'den fazla ziyaretçiye ürün ve hizmetleri sunmaya ve satışına aracılık ediyor. İngiltere, tüm Avrupa ulusları içinde en fazla seyahat eden kozmopolit ve varlıklı nüfusuyla dünyanın en çeşitli ve yeniliğe açık pazarlarından biridir. Tüketicilerin yeni ürünler ve tatlara son derece açık olması nedeniyle pazarda etnik ve yöresel yiyeceklere olan talep hızla artmaktadır. Medya ve devlet destekli kampanyalar nedeniyle sağlıklı beslenme giderek daha önem kazanmaktadır. Bu çerçevede, organik, düşük yağ içerikli, allerjik bünyelere göre hazırlanmış veya tedavi edici özelliği bulunan yiyeceklere olan talep hızla artmaktadır. İngiltere, sağlıklı beslenme konusunda tüketici farkındalığı açısından dünyada ilk sıradadır. Özellikle her gün beş porsiyon meyve ve sebze veya eşdeğeri ürünler tüketmenin teşvik edildiği “five a day” kampanyası birçok gıda, yiyecek ve içecek pazarlama kampanyasında referans gösterilmekte, ürünün ne kadar miktarının bir porsiyon oluşturacağı etiketlere açıkça yazılmaktadır. Gıda ve alkolsüz içecekler için haftalık harcanan ortalama tutar 50.70 paunddur.

Brexit: Türkiye’nin Gıda Ve İçecek Sektörü İçin Fırsat!

İngiltere’nin tarım sektörü, 65 milyona yaklaşan nüfusunun balıkçılık da dâhil gıda ihtiyacının yaklaşık üçte ikisini karşılayabiliyor. Gıda sektöründe ihracatının yüzde 50’si; ithalatının ise yüzde 70’i AB’ ile olan Britanya’da; -AB sonrasında gıda fiyatlarında artış ve satış hacimlerinde düşüş beklentisi, -Brexit ile birlikte önümüzdeki yıllarda tarım ve gıda sektörü dâhil tüm ticarete konu olan alanlarda ikili anlaşmaların yeniden yapılacak olması ve mevcut anlaşmaların gözden geçirilecek olması, -“Türkiye yüksek meyve ve sebze ihracatı potansiyelinin önünde engel olarak duran bazı AB uygulamalarının Brexit’le beraber kademeli olarak kalkacak olması, Türkiye’deki meyve-sebze ihracatçıları açısından olumlu beklentiler yaratıyor. Brexit ile birlikte Türkiye'nin ürünleri İngiltere pazarında kendi markaları ile satılabileceği gibi, 'private label' uygulamasından da faydalanabilecektir. Yeni dönemde, mevcut satışların artmasının yanı sıra baharat, alternatif meyve ve sebze ürünleri ile şarap ve zeytinyağı gibi ürünler de İngiltere pazarına ihraç edilebilir. “Küresel bir trend olan, evde yemek pişirme eğiliminin giderek azalması İngiltere için de geçerli. Bu da Türkiye’den gelecek katma değeri yüksek işlenmiş gıda ürünleri açısından tam da Brexit sonrası önemli bir fırsatın ortaya çıktığı anlamına geliyor”

İngiltere Gıda ve İçecek Pazarına Giden Yol!
Birleşik Krallık (BK), Avrupa’daki en yenilikçi perakende pazarıdır. En zorlu ekonomik koşullarda bile Britanyalı tüketiciler, kaliteli ve otantik spesiyaliteler arayıp bulmakta ve denemekte isteklidirler ve kaliteye para öderler. Bu da İngiltere perakendecileriyle daha karlı ortaklık anlamına gelmektedir. Birleşik Krallık Piyasası :gıda ve içecek endüstrisinin büyüklüğü 201 milyar pound değerinde olup, 79.500’ün üzerinde işletmeden oluşmaktadır. İthal edilen gıda ve içecek ürünlerin toplamı 39 milyar pound değerindedir. Ziyaretçi, Profili : toptan satış ve bakkaliye Ziyaretçilerin %23’ü BK’nın her yerinden gelen hem küçük, hem büyük ölçekli toptan bakkaliye operasyonlarını temsil eden satın almacılardan oluşuyor. Bunlar arasında Tesco, Morrisons, Booker Wholesale, Spar, Costco Wholesale, Fortnum &Mason ve Waitrose da var.